Välkommen till Breda Blickens valplogg!

Tänkte att det skulle vara möjligt att följa valparnas utveckling i denna loggbok. För er valpköpare, men även andra intresserade. Jag hoppas att jag kommer att ta mig tid att under veckorna framöver, uppdatera den med bilder och text.

Idag är det bara lite drygt en vecka kvar till beräknad valpning. Bella har med röntgen konstaterats dräktig med 6 valpar. Tycker själv att det är ett lagom antal för Bella och för mig.

Det här med röntgen var egentligen inte planerat. Men tyvärr så har Bella under dräktigheten fått en viss försmak för textiler. Vilket innebär att hon under det gågna veckorna hunnit tugga i sig både strumpor, raggsockar, trosor (inte mina!!!) och handskar. Sådant har hon annars inte ägnat sig åt sedan hon var valp/unghund.

Nåväl, det ville sig i alla fall inte bättre än att hon i förra veckan, efter intag av en grytlapp, fick problem med passagen i tarmarna. Slangbellan fick i alla fall tillbringa några oroliga (för oss) dygn på djursjukhus. Som tur var så kom stoppet ut den vanliga vägen, utan att vi behövde operera henne.
 
Efter de otaliga röntgenundersökningarna under dessa dagar kunde vi dock konstatera att hon verkligen är dräktig och att det är så många som 6 valpar! =)

Kommentarer
Postat av: Åsa Sternelöv

Håller i alla fall tummarna på att det blir en hel hög mini-Bellor!!!

2011-03-09 @ 19:59:12

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0